درمان انگل گربه ؛ صاحبان حیوانات خانگی باید در مراقبت از دوستان عزیز خود آگاه باشند. ویژگی های مختلف هر حیوان نیازمند تجربیات متفاوتی در زمینه هایی مانند مراقبت و تغذیه است. به همین دلیل داشتن اطلاعات در مورد حیوانات، از غذا دادن گرفته تا بازی، از نظافت تا بیماری، مشکلاتی را که دوستان عزیز ممکن است تجربه کنند، به حداقل می رساند. در این زمینه می توانید از خدمات کلینیک دامپزشکی ویستا برای تمامی مشکلاتی که حیوانات شما  تجربه می کنند بهره مند شوید.

کلینیک ما که در اجرای واکسن‌ ها و کنترل‌ های معمول پشتیبانی می‌ کند، از فرصت‌ های فناوری در بیماری‌ های تجربه شده توسط حیوانات شما نیز استفاده می ‌کند و معاینه، تشخیص و درمان را انجام می ‌دهد. گربه ها و سگ ها از محبوب ترین حیوانات خانگی هستند.

چک ‌آپ‌ های دوره ‌ای برای تشخیص فوری بیماری‌ هایی که دوستانتان با آن‌ ها مواجه می ‌شوند بسیار مهم هستند. علاوه بر این، برخورد بسیار جدی حتی با کوچک ترین مشکلات، فرصتی برای درمان بیماری ها قبل از پیشرفت آن ها می دهد. یکی از شایع ترین مشکلات گربه ها و سگ ها انگل است. در صورت بروز انگل، کلینیک دامپزشکی ویستا در زمینه تشخیص و درمان حمایت کامل خواهد کرد.

انگل در گربه ها و درمان آن ها

شما می توانید با استفاده از محصولات مجاز گربه خود را در خانه درمان کنید. مشکلات انگل در بسیاری از گربه ها به دلیل ویژگی های فصلی ایجاد می شود. به خصوص در هوای گرم، تعداد انگل ها افزایش می یابد. انجام معاینات روتین تضمین می کند که شما همیشه نسبت به انگل های داخلی و خارجی هوشیار هستید. کرم نواری یکی از انگل های داخلی است. با این حال، گربه ها حتی توسط بسیاری از انگل ها اذیت نمی شوند. این مشکلات، که می تواند با خارش ایجاد شود، زمانی که واکنش آلرژیک به بزاق آن ها ایجاد می شود نیز قابل مشاهده است. انگل هایی مانند کنه گوش، کنه و کک دیده می شود. در گربه های نامرئی، مانند قارچ ها و مخمرها، انگل ها را نمی توان بدون بررسی تشخیص داد.

1.) انگل خارجی در گربه چیست؟

آن ها گونه های انگلی هستند که بدون اینکه وارد بدن موجود زنده شوند روی پوست، سطح بیرونی و بین موها می نشینند. این انگل ها بر زندگی موجود زنده تأثیر منفی می گذارند. رایج ترین در گربه ها انگل های خارجی هستند، موجوداتی که روی پوست حیوان زندگی می کنند مانند شپش، کنه و کک. این انگل ها که بین پوست و خز گربه مستقر می شوند از خون گربه تغذیه می کنند. آن ها بیشتر در اطراف کمر و پشت گربه قرار دارند.

انواع مختلف انگل ها علائم متفاوتی را نشان می دهند. با این حال، با رعایت علائم رایج، می توان درمان را سریع تر به نتیجه رساند. قرمزی و خارش روی پوست گربه علائم مهمی هستند. این علائم با مات شدن در موها همراه است. تغییر رنگ روی پوست و در برخی موارد مایت یا آلرژی گوش نیز ممکن است رخ دهد.

2.) چگونه گربه ها انگل های خارجی را دریافت می کنند؟

انواع انگل های خارجی در گربه ها مانند کنه، شپش و کک با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. اگر این انگل ها برای مدت طولانی باقی بمانند، اختلالات جدیدی در سایر اندام ها ایجاد می شود. به عنوان مثال، انگل های روده ای در گربه هایی که برای مدت طولانی کک حمل می کنند دیده می شود. به خصوص در بچه گربه ها، این وضعیت می تواند به کم خونی تبدیل شود. در هر صورت کلینیک دامپزشکی ویستا گربه شما را معاینه خواهد کرد. شاید بتوان در مدت زمان بسیار کوتاهی از شر این انگل ها خلاص شد. ما می توانیم نحوه آلوده شدن گربه ها به انگل ها را با توجه به گونه هایشان بررسی کنیم.

الف) کک

کک گربه که از انواع انگلی است، می تواند از طریق بوی گربه، اصطکاک و گرمای بدن منتقل شود. لاروهای خفته تبدیل به کک می شوند. او ممکن است روی گربه شما بپرد تا خون او را بمکد. کک ها می توانند از حیوانات مختلف و محیط منتقل شوند. ممکن است همیشه باعث خارش نشوند. می توانید به دنبال مدفوع کک روی پاهای گربه باشید. این را با لکه های سیاه می توانید درک کنید. کک هایی که کنه های گوش گربه های دیگر را آلوده می کنند معمولاً از مادرشان به بچه گربه ها منتقل می شوند.

کک ها که در شب فعال هستند باعث خارش پوست می شوند. گربه هایی که کنه گوش دارند جرم گوش دارند. ایجاد جوش می کند. کنه های منتقل شده از مادر باعث ایجاد مشکلاتی در فرزندان می شود. کنه هایی که باعث شوره سر در ناحیه پشت می شوند خارش ندارند. شما به راحتی می توانید گربه خود را با یک کک کش نجات دهید. ککی به نام گال بیشتر در سگ ها دیده می شود. بسیار کم در گربه ها دیده می شود. در اسکن پوست قابل تشخیص است. انگل های خارجی باید با سلامکتین در این گربه ها درمان شوند.

ب) کنه

کنه‌ هایی که در چمن ‌های بلند منتظر هستند متوجه تغییرات لحظه‌ ای دما، لرزش و حتی سایه می ‌شوند. به گربه می چسبد. کنه با مکیدن خون گربه شما بسیار متورم می شود و به راحتی قابل مشاهده است. می توان الکل را روی کنه ریخت تا آن را از بین ببرد. سپس کنه را می توان با استفاده از موچین از روی پوست جدا کرد. کنه ها را نباید فشرده کرد. در غیر این صورت، گربه شما ممکن است مسموم شود.

ج) بیماری شپش و قارچ

به ندرت شپش در گربه ها دیده می شود. آن ها انواع انگل های خارجی در گربه ها هستند که می توانند در تخم های آن ها یا خودشان در موها دیده شوند. قارچ از نظر فنی یک انگل نیست. با این حال، شایع است و به احتمال زیاد به سایر گربه ها و انسان ها منتقل می شود.

بیشتربدانید:واکسیناسیون گربه-عقیم سازی حمایتی گربه-عقیم سازی سگ-پت شاپ-واکسیناسیون سگ-واکسن گربه

3.) برنامه انگل خارجی

به طور کلی، واکسن های انگل خارجی در گربه ها به عنوان قطره نوکال شناخته می شوند. با این قطره ها می توانید از ایجاد کک، شپش، تخم کک، لارو و شفیره گربه خود جلوگیری کنید. این قطره برای دو ماه از گربه ها محافظت می کند. بسته به تراکم آلودگی، تا یک ماه در تابستان موثر خواهد بود. بنابراین باید هر ماه یک بار تکرار شود. شایع ترین نوع انگل خارجی در گربه ها کرم گرد است. حتی در محیط خارجی می تواند چندین سال زنده بماند. عفونت های ناشی از این کرم ها در گربه های بالغ را می توان نادیده گرفت. این انگل ها که در گربه های بالغ نهفته هستند، در بچه گربه ها به صورت علائم بالینی متوسط ​​یا شدید دیده می شوند. در صورت عدم درمان می تواند منجر به مرگ شود. با اجرای منظم برنامه ضد انگلی که توسط دامپزشک تایید شده است، می توان هم برای گربه و هم برای خود محافظت موثری انجام داد.

4.) انگل داخلی در گربه چیست؟

انگل های داخلی گربه که بی صدا و موثر هستند، مراقب هستند که در موجود زنده ای که در آن زندگی می کنند هماهنگ عمل کنند. زیرا بقای انگل های داخلی بستگی به بقای حیوانی دارد که روی آن زندگی می کنند. تا 45 درصد از گربه ها در مقطعی از زندگی خود توسط انگل های داخلی دستگاه گوارش آلوده می شوند. انگل های داخلی در گربه ها شایع هستند. به همین دلیل، می توانید با تشخیص علائمی که گربه شما هنگام آلوده شدن تجربه می کند، زندگی سالم تری را برای حیوان خانگی خود ایجاد کنید.

5.) چگونه گربه ها انگل های داخلی را دریافت می کنند؟

هنگامی که گربه شما با علائم مختلف روبرو می شود، می تواند نشانه انگل های داخلی گربه باشد. انگل ها سرعت تولید مثل بالایی دارند. بنابراین جان حیوان شما را تهدید می کنند. علائمی که حیوان نشان می دهد ممکن است بسته به نوع عفونت انگلی متفاوت باشد. علائمی که گربه شما ممکن است در مواجهه با انگل های داخلی گربه تجربه کند به شرح زیر است:

* انگل های داخلی در بچه گربه ها می توانند باعث تاخیر در رشد شوند.

* راشیتیسم

* کم خونی

* اسهال، استفراغ و مشکلات دستگاه گوارش

* از دست دادن درخشندگی مو

* شکم گرد و متورم

* را می توان به عنوان از دست دادن مایع ذکر کرد.

این علائم گربه شما را ضعیف می کند. به خصوص انواع انگل های داخلی گربه، گربه را در برابر بیماری های ناشی از باکتری ها و ویروس ها آسیب پذیر می کند. گربه های خانگی در معرض این انگل ها نیستند. هنگامی که به بهداشت آنها توجه شود، چنین مشکلاتی با آن مواجه نمی شوند.

6.) انواع انگل های داخلی در گربه ها

انواع مختلف انگل های داخلی گربه ها با علائم متفاوتی ظاهر می شوند. انگل های داخلی به طور کلی هیچ علامتی به جز تحریک خفیف در اطراف مقعد به دلیل تخمک نشان نمی دهند. به همین دلیل بسیار مهم است که گربه خود را به دقت زیر نظر داشته باشید تا علائم غیر معمول را تشخیص دهید.

الف) گرگ: در مدفوع گربه ها یافت می شود. آن ها می توانند صاف یا گرد باشند. کرم نواری یک کرم بسیار رایج است.

ب) کرم های گرد: معمولا در گربه های جوان دیده می شود. این نوع انگل در گربه ها است که بیشتر گربه ها را مبتلا می کند.

ج) کرم‌های روده ماده: انگل‌های داخلی که می‌توانند روزانه 300000 تخم بگذارند، عموماً در روده کوچک گربه یافت می ‌شوند. او می تواند تخم های خود را از طریق مدفوع بگذارد. با آلوده کردن محیط حیوان خانگی شما، این کرم های روده حتی می توانند انسان را نیز آلوده کنند. تخم کرم های روده در برابر دمای پایین و بالا مقاومت می کند. آنها می توانند به مدت پنج سال مسری باشند.

د) کرم های قلابدار: انواع کمتر رایج انگل های داخلی گربه نسبت به کرم های گرد، کرم های قلابدار هستند. با این حال، این کرم ها از بافت ها و خون موجود در دیواره روده تغذیه می کنند. این باعث از دست دادن خون در گربه شما می شود. این باعث می شود که آسیب بیشتری به حیوان وارد کنند.

7.) کاربرد و درمان انگل داخلی در گربه ها

کاربردها به صورت قرص و تزریقی برای انگل های داخلی انجام می شود. واکسن های انگل داخلی به مدت 3 ماه از گربه ها محافظت می کند. بنابراین هر 3 ماه یکبار تکرار می شوند. برای درمان انگل گربه ها در این ناحیه باید از داروهایی که دامپزشک داده می شود استفاده کرد. به منظور جلوگیری از انگل های غیر از واکسن، تمیزی محیط زیست حیوان باید بسیار مراقب بود. زیرا رعایت بهداشت مهمترین اقدامی است که از بروز انگل ها جلوگیری می کند. همچنین مهم است که مکان هایی را که گربه شما به طور مرتب می رود ضد عفونی کنید. بررسی مدفوع حیوان هر از گاهی می تواند راه خوبی برای تشخیص علائم انگل در گربه ها باشد. به ویژه، بسیار مهم است که کنترل های معمول را مختل نکنید. واکسن زدن به موقع، توجه به بهداشت و توجه به هر تغییری که گربه شما تجربه می کند، گربه شما را سالم تر و شاد تر می کند.

خطا: 0 Error writing file '/home/vistapet/public_html/cache/com_jchoptimize/jchoptimizetags-d1/jchoptimizetags-f9/jchoptimizetags-d02e0efb17f769b38af59170190a7d20.tag'